Translate

vrijdag 17 mei 2013


Gala


Het is zover, examentijd!
 Mijn oudste dochter is aan de beurt. Arme schat....al die stress. Ik leef zo met haar mee.....En natuurlijk met alle kids die examen moeten doen dit jaar. Zal het ze lukken om te slagen? 
We zullen het wel zien.....
Ik wens iedereen heel veel toi toi! Zet hem op!!!!!

En voordat alle examenkandidaten hun uitslag krijgen, gaan ze waarschijnlijk bijna allemaal naar een feest.

HET GALAFEEST

Tja, daar hebben zeker de dames al over nagedacht. 
Welke jurk, welke schoenen en hoe zal ik mijn haar doen....?

Mijn lieve dochter kwam na een dagje winkelen thuis met een hele mooie jurk. En wat denk je..???....Ze vraagt aan mij of ik haar jurk nog mooier wil maken. Dat pak ik natuurlijk met beide handen aan.
Helemaal geweldig als ze dat vraagt! Dat doe ik natuurlijk gelijk!
Denk denk denk heel veel denkwerk voor mij. Ik heb nog nooit een jurk nog mooier gemaakt.....
Help, hoe moet dat? Maar ik ben samen met mijn lieve meisje kralen gaan shoppen.We hebben een mooie kleurencombinatie gevonden en ik ben aan de slag gegaan. Ik moest natuurlijk nog wel eerst even bedenken wat voor patroon. Maar ik wist dat er ergens in een van mijn boeken een mooie tekening stond . Deze tekening was natuurlijk niet helemaal geschikt om al die kraaltjes op de jurk te naaien. Maar gaandeweg heb ik de tekening  aangepast als een goed patroontje voor de jurk. Het heeft me heel wat uurtjes denkwerk en uitvoering gekost. Ik ben meer dan trots op het eindresultaat. 

Trouwens we hebben nog supermooie schoentjes gekocht...die nu ingelopen moeten worden...




3 opmerkingen:

  1. Wauw wat heb je haar jurk prachtig opgeleukt!Wat een verschil weer met meiden dan zeg!Mijn oudste is een dochter van 18 en helaas tot op heden nog te weinig gepresteerd op school,maar zoonlief van 16 zorgt er hopelijk voor dat we dit jaar dan toch de vlag met schooltas erbij ook hier eens uit mogen hangen....zijn smoking is al gereserveerd bij een verhuurbedrijf,zwarte schoenen eronder van zijn pa en het vervoer?!?!??dat moet nog geregeld worden....ja kom op zeg,mag zelf ook wel iets ondernemen toch?!?!?We hebben de voorstellen gedaan....samen met wat vrienden samen een limo huren...delen door.....etc.etc(want meiden no way....leuk maar niet voor mee naar het gala te gaan die treffen ze daar wel!)6 Juni is het zover.....een vader van een vriend kon een motorclub op Harley regelen(neeeee geen Hells-Angels,pa werkt tenslotte zelf bij de politie)....mijn reactie...'mag je bij een wildvreemde kerel achterop de motor in die file gaan staan weet ik hoe lang','regen is natte smoking',helm is plat kapsel'...zijn reactie..'oh leuk enthousiast reageer jij zeg?!?!?'Ja wij moeders denken praktisch na en stellen die Limo nog een keer voor(lekker droog met je vrienden,stoer,samen gezellig kletsen en wat drinken,terwijl je in die file staat...)Nou een andere vriend zijn buurman had een legertruck en die wilde ook wel rijden...moeders 'nou doe dat dan!'(ze regelen verder onderling anders toch niets!)Gezellig met je vrienden in die truck,kratje bier er in ??? wat kletsen???,wel geinig toch?!?!'....geen reactie...want die Harley's waren toch wel gaaf!Nou ze zoeken het maar uit,maar hierbij bedoel ik dus wat een verschil....jongens of meiden!En dat pak kopen...no way...trekt hij nooit meer aan,totaal zijn smaak niet en zulke nette schoenen draagt hij ook nooit,prima....wij vinden het niet zo'n ramp,de smoking incl. toebehoren is voor 41,50 gehuurd en hij ziet er mooi in uit...ach houden we aan zijn gala nog geld over ook bij wijze van....altijd welkom in deze dure tijden!;-)....een zoon van een vriendin wil geen eens naar het gala feest van zijn school...'niks aan dat gala...dooie boel'tja heb ze maar groot zeggen wij dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Inez, jouw denkwerk levert pareltjes af. Letterlijk en figuurlijk. Wat een schitterend resultaat. Je mag er best een foto van de hele jurk opzetten, ben nieuwsgierig.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh Inez, zo prachtig versierd, ik zou niet weten hoe eraan te beginnen om zoiets te creëren! Zou je niet voor een winkel gaan werken? Die kunnen jou best gebruiken denk ik :)
    Groetjes, rita.
    Schitterend resultaat, misschien later het geheel eens laten zien? Schoentjes en jurk?

    BeantwoordenVerwijderen