Translate

donderdag 20 september 2012




Deze beren familie heb ik een aantal weken geleden gebreid. Dit keer heb ik de patronen niet zelf bedacht.  Ze zijn uit het boek The Knitted Teddy Bear van Sandra Polley. Sommige patronen die er in staan zijn eenvoudig om te maken. Ik was natuurlijk weer begonnen met het meest ingewikkelde patroon. Het was trouwens extra lastig omdat het een Engels boek is. Gelukkig na goed lezen en uitproberen is het resultaat er naar. Na de eerste beer had ik de smaak helemaal te pakken. Het is overigens ook erg leuk om de beren bijvoorbeeld een rokje, broekje of een sjaal te geven. Dat kan later nog. Vooral de kleinste beertjes vind ik zelf erg schattig. Er ligt nog genoeg wol om nog meer van deze lieve beren vriendjes te maken.


2 opmerkingen:

  1. Die grootste heeft een broer in Engeland wonen, dat weet ik zeker. Krijgen ze nog kleding? Ze zijn allemaal even leuk joh.
    Dikke knuffel
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, wat een prachtige poppen en gebreide dingen maakt u!
    Heb er met veel plezier naar zitten kijken. Knap dat u iets zelf bedachts zo om kunt zetten in een patroon!

    Ik ben op uw site terecht gekomen omdat ik een beertje aan t breien ben uit het boek teddyberen breien van Sandra Polley en ik niet verder kom in het patroon omdat er een fout in lijkt te staan. Maar waarschijnlijk is het gewoon mijn onervarenheid met breien. Kunt u mij misschien verder helpen?

    met vriendelijke groet,

    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen